Szukając pomysłu, na materiały reklamowe, mające w szybki i prosty sposób wypromować naszą firmę, prawdopodobnie jednym z pierwszych pomysłów, który wpadnie nam do głowy, będą ulotki reklamowe. Jest to dość powszechny sposób promowania firm, zwłaszcza tych usługowych, który możemy zaobserwować tak naprawdę każdego dnia w naszym otoczeniu.
Właściwości ulotek reklamowych
Kiedy decydujemy się na ulotki reklamowe, musimy wiedzieć, że w pierwszej kolejności powinniśmy zdecydować, jakiego formatu będziemy chcieli naszą ulotkę. Ze względu na format i rozłożenie ulotki, zostanie przygotowany zlecony przez nas projekt (projekt zlecamy odpowiedniej drukarni, która świadczy tego typu usługi lub grafikom związanym z agencjami reklamowymi). Należy wiedzieć, że jeśli chodzi o druk – ulotki drukowane są najczęściej na papierze kredowym, przy wykorzystaniu druku offsetowego, który pozwala na uzyskanie głębokich i pełnych kolorów z palety CMYK. Również tę kwestię na pewno należy wziąć pod uwagę, zlecając projekt ulotki wybranej firmie. Jeśli chodzi o sam format ulotek, ulotka może być pojedyncza, najczęściej w formacie A6 lub zbliżonym lub też może być wykonana w większym rozmiarze, przy wykorzystaniu falcowania, które umożliwia nam otrzymanie ulotki składanej. Najczęstszymi modelami ulotek składanych są te zakładające dwu i trzyczęściowość ulotki. Do projektów niestandardowych należałoby zaliczyć składanie na cztery części lub więcej.
Przy druku ulotek na pewno będziemy decydować o rozmiarze ulotki, gramaturze papieru, na którym ma zostać ona wykonana, modelu ewentualnego złożenia ulotki i nakładzie, w jakim ma zostać ona wydrukowana. Wszystkie te kwestie należy przeanalizować wcześniej, biorąc pod uwagę zastosowanie ulotki, a także potrzeby i oczekiwania firmy.